Tomatsaus med grøne linser (vegetar)

DSCF2097Når Tine var på besøk laga ho ein skikkeleg god tomatsaus til meg. Eg har difor prøvd å ein liknande ein. Denne er veldig enkel. DSCF2101

Du treng: 400g hermetisk tomat, 1 lauk, 2 fedd kvitlauk, 1 gulrot, 280g grøne linser, ½ chili, 4 ts raud pesto, salt og pepar.

  1. Kutt opp lauk, kvitlauk og gulrot i små bitar. Steik det i litt olje til lauken er blitt mjuk.
  2. Tilsett chili og hermetisk tomat.
  3. Skyl av laken på dei grøne linsene. Bland dei saman med resten.
  4. Smak til med raud pesto, salt og pepar.
  5. Server med glutenfri spagetti, parmesan og litt avokado.

DSCF2113

Posted in mat

Glutenfri blomkålpizza med parmesan, salat og valnøttdressing

Etter mykje prøving og feiling, har eg endeleg klart å lage ein skikkeleg god blomkålspizza. Dette er nok til å lage ein stor porsjonspizza. Start først med å lage tomatsaus:

Du treng: 400g hermetisk tomat, 1 fedd kvitlauk, 1 ts finhakka basilikum, salt og pepar.

  1. Ha dei hermetiske tomatane i eit dørslag. La det stå å renne i om lag 1 time.
  2. Tilsett eit fedd kvitlauk (finhakka) og basilikum, salt og pepar.

DSCF2071

Pizzabotn: 1 blomkålshovud, 1 egg, 30-40g parmesan, 3 ss potetmel, salt og pepar.

  1. Kutt blomkål i bitar. Ha dei i ein foodprosessor. Kutt opp blomkålen til det ser ut som ”ris”. Om der er nokon bitar igjen, så gjer ikkje det noko.
  2. Ha blomkålen i mikrobølgjeomnen i 6-8 minutt.
  3. La blomkålen bli litt kaldare. Tilsett egg, parmesan, potetmel, salt og pepar. Bland godt.
  4. Smør blandinga på eit steikebrett med bakepapir. Prøv å få det så tynt som mogeleg. Steik det i omnen på 210 grader i om lag 20 minutt. Pass på så det ikkje blir brent.
  5. Hell over tomatsaus og tilsett ost på toppen. Steikast i om lag 10 minutt til (til osten har smelta).

Valnøttdressing: ein neve valnøtter, 2 ts balsamicoeddik, 2 ss olivenolje.

  1. Hakk valnøtter i små bitar
  2. Tilsett balsamicoeddik og olivenolje.
  3. Ha salat, avokado, parmesan og valnøttdressing over pizzaen.

DSCF2059

Posted in mat

Smoothie – glutenfri med ananas, banan, mango, maqui og hempfrø

DSCF2043Mitt fantastiske frukostprosjekt fortsetter! Eg brukar vanlegvis ikkje å måle opp kvar ingrediens når eg lagar smoothie eller juice. Denne oppskrifta er om lag slik:

DSCF2047Til to stk:

300-400g smoothie mix (eg brukar Rema 1000 sin med ananas, banan og mango), om lag 2 dl god appelsinjuice, 1 ss maqui-pulver, 2 ss hempfrø og frukostblanding.

 

  1. Tilsett Smoothie mix, juice og maqui-pulver. Om du ikkje har den beste blenderen i verda, bør blandinga stå å tine litt først.
  2. Når alt er blanda fint saman kan du tilsette hempfrø.
  3. Strø litt frukostblanding på toppen.

 

Posted in mat

Glutenfri mat på budsjett: Grønsakssuppe av Eldorado lapskausblanding

DSCF1894For å unngå ein skikkeleg skattesmell neste år, har eg auka skattefrådraget mitt ganske mykje. Dette gjer at eg må klare meg med 4000-6000 mindre i månaden. Eg veit ikkje heilt korleis eg skal klare dette, men ein fin plass å starte er å kutte i det ekstremt store matbudsjettet mitt. Eg har difor prøvd å lage ein seriøs billeg og enkel middag av lapskausblandinga til Eldorado (som kostar sann 8 kroner eller noko).

Til to personar treng du:

400g lapskausblanding (ein halv pakke altså), 100g selskapserter, 1-2 løk, 2 fedd kvitlauk , 1 liter vatn, 3 terningar Toro grønsaksbuljong, parmesan, salt og pepar.

  1. Kutt opp lauk og kvitlauk. Steik det i ei panne til det blir mjukt.
  2. Tilsett vatn og buljong. Når dette har byrja å koke, tilsette lapskausblandinga
  3. La det koke på middels varme til grønsakene er ferdige
  4. Tilsett selskapsertene. La det koke i 1-2 minuttar til.
  5. Smak til med parmesan, salt og pepar.
  6. Så kan du gjerne servere med brød
Posted in mat

Brokkolisalat

DSCF1968God morgon! Det er ikkje kvar dag eg går på butikken kl. 0800 for å handle inn til brokkolisalat..

Du treng:

1 brokkoli, 150-200g glutenfri pasta, 1 lita boks mais, 150g mager kesam, 1 ss eplecidereddik, 2 ts sukker/sukrin, 1 neve rosiner, 1 neve pinjekjernar, salt og pepar.

  1. kok pasta slik som det står på pakken.
  2. Kutt opp brokkoli i små bitar. Ha brokkoli, mais, rosiner og pinjekjernar i ei skål.
  3. Bland kesam, eplecidereddik og sukker til ein dressing.
  4. Når pastaen er ferdig kokt, skyl av den i lunka vatn. Bland alt i same bolle.
Posted in mat

Sunn og mettande sjokoladeis

DSCF2015Denne isen er så god!

Du treng: 2 ss chiafrø, 1,5 dl mandelmelk, 4 fryste bananar, 3-4 ss kakaopulver (eg brukar Navitas sitt), ein liten neve cacao nibs, ein liten neve hakka mandlar.DSCF2006

  1. Først lagar du chiapudding av chiafrø og mandelmelk. Bland det godt saman, før du sett det i kjøleskapet. Den bør stå vertfall 5-6 timar. Når du først har laga chiapudding, så held den seg godt i kjøleskapet i om lag ei veke.
  2. La dei fryste bananane tine i om lag ein halvtime før du har dei i blendaren. Tilsett chiapuddingen og kakaopulver. Lag det om til ein smoothie-aktig sak.
  3. Hell alt over i ei boks. Strø over cacao nibs og hakka mandlar. Ha isen i frysaren i 1-2 timar.

Lite tips: når bananane byrjar å bli brune brukar eg alltid å slenge dei i frysaren. Så har eg den dagen eg plutseleg har lyst på is eller smoothie. Lurt? Veldig!

Posted in mat

Glutenfrie brokkolikaker

DSCF1977Eg har jaggu meg vore flink å blogge i det siste! Sidan eg er så hekta på brokkoli om dagen, tenkte eg å prøve å lage brokkolikaker. Desse skal eg lage igjen.

8-10 kaker: 1 brokkoli, 1 egg, 3-4 ss glutenfritt mel, 2 ss olje (med kvitlauk), 30g parmesan, salt, pepar og chilikrydder.

  1. Kutt opp brokkolien i mindre bitar. Ha den i ein miksmaster til brokkolien er finmalt.
  2. Rør brokkoli saman med egg, mel, olje, parmesan, salt, pepar, og chilikrydder. Om røra ikkje blir fast nok, tilsett meir mel.
  3. Når du skal forme kakene er det enklast å bruke ei skei med kaldt vatn.
  4. Steik brokkolikakene på middels varme til dei er ferdige.
  5. Server med kesam og litt ekstra parmesan

DSCF1986

Posted in mat